Literatura

14. prosinec 2012

Českou reklamu můžete dát k Vánocům

Česká reklamaPetr Čtvrtníček pokřtil 7. listopadu v prostoru Galerie Langhans knihu Česká reklama autora Jaroslava Krupky, která vypráví příběh českých reklam od dob socialismu až po současnost. Dílo ale není nudným historickým vyprávěním, ba naopak…

Publikace rozdělená do čtrnácti kapitol představuje na českém trhu v podstatě novinku. Je prvním takto kompaktním dílem pojednávajícím o české reklamě obecně, a nikoliv pouze na úrovni určité krátce časově ohraničené etapy. Krupka vypráví příběh posunu od reklam socialistických, k reklamám svobodným, popisuje okamžiky vzniku prvních mediálních agentur a reklamních institucí u nás. Věnuje se i výrazným osobnostem, které do dějin české reklamy vstoupily a zásadně je ovlivnily. Samozřejmě nemalou část věnuje i pojednání o posledních letech reklamy, které jsou ovlivněny mobilní komunikací a masovými médii.

Jaroslav Krupka má dar psát zajímavě, poutavě a neencyklopedicky. Česká reklama není šíleným výčtem hesel a dat, ale naopak pestrou publikací plnou postřehů člověka z oboru, který svou práci má velice rád a věnuje jí patřičnou péči. Krupka se nebojí podkládat své texty zkušenostmi mnohých odborníků, kteří mu byli učiteli. Dozvíte se tak mimo jiné spoustu zajímavostí a perliček.

Autor knihy Jaroslav Krupka je absolventem Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v oboru masové komunikace a žurnalistiky. Již během svého studia by přispěvatelem časopisů Kinorevue, Tvar, Mladý svět a Týden. V roce 1994 začal pracovat v časopisu Strategie, kde postupně působil jako redaktor, editor a vedoucí příloh. V letech 2005 – 2010 pracoval v Lidových novinách, opět jako redaktor a editor. Od roku 2010 působí v týdeníku Marketing & Media.

Vzhledem k blížícím se Vánocům vám mohu knihu Česká reklama doporučit jako výborný dárek pod stromeček. Zaujme asi především ty, kteří se nějakým způsobem zajímají o média, ale potěšíte s ní i naprostého reklamního začátečníka, který o reklamě neví vlastně vůbec nic.

KRUPKA, Jaroslav. Česká reklama. vyd. 1. Praha : BizBooks, 2012, 264 s. ISBN 978-80-265-0046-9.

Komentáře  

 
# Českou reklamu můžete dát k Vánocům - City ZoneHayley 2018-11-18 20:07
I see you don't monetize your page, don't waste your traffic, you can earn extra cash every month.
You can use the best adsense alternative for any type
of website (they approve all websites), for more details simply search in gooogle: boorfe's tips monetize your website

Feel free to surf to my web site: BestKeenan: [censored]s://M ightyTricia.blo gspot.co.uk
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Kam zajít dál?

  • Českou reklamu můžete dát k Vánocům

    Petr Čtvrtníček pokřtil 7. listopadu v prostoru Galerie Langhans knihu Česká reklama autora Jaroslava Krupky, která vypráví příběh českých reklam od dob socialismu až po současnost. Dílo ale není...

  • Chcete si půjčit knížku o půlnoci?

    Můžete si v ní půjčit knížky, ale za půjčení nic neplatíte, když knížku včas nevrátíte, nepošle vám upomínku, a když ji ztratíte, nevynadá vám.  Je otevřená 24 hodin denně, to pro případ, že byste dostali...

  • Hledejme nejen na googlu, ale i v paměti

    Zapomínáte na narozeniny svých blízkých, co máte koupit, kde jste nechali auto, co jste se naučili ve škole nebo pro co jste šli do ledničky? Kniha „Šetři se, Einsteine“ s podtitulem „Jak si...

  • Jára Cimrman zanechal stopy po celém Česku

    Nemůžeme se s ním setkat, neexistuje, ale můžeme navštívit místa, na kterých posnídal, přespal, byl, nebo naopak vůbec nebyl. Těchto míst existuje v České republice minimálně přes dvě desítky a...

Mezi námi

top